Købsbetingelser - B2C
Gælder kun for privatpersoner. Disse betingelser gælder, medmindre andet er skriftligt aftalt mellem kunden og rRebel Coffee Works A/S.
Disse betingelser gælder ikke for erhvervskunder. For køb til professionelt brug henvises til vores særskilte B2B-handelsvilkår.
1. Generelt
Disse betingelser gælder for køb af fysiske produkter fra rRebel Coffee Works A/S (CVR: 36937130) foretaget af private forbrugere via webshop, mail, telefonisk bestilling eller direkte i showroom. Købet reguleres af dansk forbrugerlovgivning, herunder købeloven og forbrugeraftaleloven.
2. Priser og betaling
Alle priser er angivet i danske kroner (DKK) og er inkl. moms. Betaling sker via de valgmuligheder, der tilbydes i checkout-processen, herunder kreditkort, MobilePay eller Stripe. Ordren bekræftes først, når betaling er gennemført. Ved telefonisk eller fysisk køb sker betaling via MobilePay, kort eller efter nærmere aftale med vores personale.
3. Ordrebekræftelse og ordrens gyldighed
Når du afgiver en ordre hos os, modtager du en ordrebekræftelse per e-mail som kvittering for, at vi har modtaget din bestilling. Ved at afgive en ordre accepterer du samtidig vores handelsbetingelser.
En ordre er gyldig, når ordrebekræftelsen er afsendt. Den endelige aftale mellem dig og os anses dog først for indgået, når varen er afsendt, eller når du modtager særskilt meddelelse om, at vi accepterer ordren.
Ordren er gældende, indtil den enten fortrydes af dig som kunde (inden for den lovbestemte frist), eller vi annullerer ordren skriftligt eller via e-mail – eksempelvis i tilfælde af prisfejl, udsolgte varer eller systemfejl.
4. Levering
Levering sker normalt inden for 2–5 hverdage, medmindre andet fremgår. Eventuelle forsinkelser meddeles hurtigst muligt. Fragtprisen oplyses ved bestilling og fremgår af ordrebekræftelsen.
5. Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret i henhold til forbrugeraftaleloven. Fristen regnes fra den dag, du modtager varen. Hvis du ønsker at fortryde købet, skal du sende en entydig meddelelse til os – enten skriftligt via e-mail eller mundtligt ved fysisk eller telefonisk kontakt med vores personale. Varen skal returneres ubrugt og i original emballage senest 14 dage efter meddelelse om fortrydelse. Returnering sker for egen regning.
Køb foretaget i vores fysisk butikslokale/showroom er omfattet af forbrugerkøbeloven, hvilket bl.a. giver dig 2 års reklamationsret.
Bemærk, at fortrydelsesretten ikke gælder ved køb i butik, da der er tale om køb, hvor du som kunde har mulighed for at se og vurdere varen fysisk inden køb.
Vi tilbyder derfor ikke automatisk returret på varer købt i butik, medmindre andet er skriftligt aftalt.
Ved fjernsalg (Køb online, via mail eller telefon) er du som forbruger omfattet af både forbrugerkøbeloven og forbrugeraftaleloven.
Det betyder, at du har 14 dages fortrydelsesret fra den dag, du modtager varen, forudsat at varen returneres ubrugt og i original emballage.
Ved returnering af varer bedes du kontakte os for nærmere instruktion. Du har også 2 års reklamationsret efter forbrugerkøbelovens bestemmelser.
6. Uafhentede leverancer
Hvis du undlader at afhente din pakke i pakkeshop, eller nægter modtagelse ved levering, vil pakken blive returneret til os. Dette kan betragtes som benyttelse af fortrydelsesretten, forudsat at det sker inden for den lovbestemte fortrydelsesfrist på 14 dage fra den dag, du kunne have modtaget varen.
Uafhentede varer, som returneres til os, vil blive opbevaret i en begrænset periode, mens vi afventer din henvendelse. Når du kontakter os, aftaler vi sammen, hvordan og hvornår du kan modtage varen igen. Alle ekstra omkostninger i forbindelse med returfragt, håndtering og evt. genfremsendelse opkræves hos kunden.
Ønsker du pakken gensendt, opkræves ny fragt inden afsendelse. Bemærk, at uafhentede varer ikke udløser automatisk refundering, og at det er dit ansvar som kunde at tage kontakt til os.
7. Undtagelser fra fortrydelsesretten
Visse produkter er undtaget fortrydelsesret, f.eks. specialbestillinger eller varer med brudt forsegling, hvis dette forringer produktets værdi eller hygiejne.
8. Reklamation og garanti
Du har 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Hvis produktet har en fejl, skal du kontakte os hurtigst muligt efter, at du har opdaget fejlen. Vi kan bede om dokumentation for fejlen, fx i form af billeder eller beskrivelse, så vi kan vurdere sagen korrekt. Brugte varer og demomodeller sælges som beset og kan bære præg af tidligere brug. Ved køb foretaget af privatpersoner gælder der stadig 2 års reklamationsret i henhold til købeloven.
Reklamationen omfatter dog kun fejl, som ikke var oplyst eller tydelige ved købet. Slitage og brugsspor, som er beskrevet i salgsoplysningerne eller tydeligt fremgår af varen, anses ikke som reklamationsberettigede.
Vi yder desuden en 2-årig garanti mod fabrikationsfejl, som løber parallelt med reklamationsretten, medmindre andet er angivet. Garantien dækker fejl, der skyldes materiale- eller produktionsfejl, og ikke skader som følge af forkert brug, manglende vedligeholdelse eller almindelig slitage. Bemærk: For espressomaskiner og kaffebryggere gælder det, at vandkvaliteten skal overholde de anbefalede parametre fra producenten for at garantien er gyldig. Skader eller funktionsproblemer, som skyldes forkert vandkvalitet, betragtes som forkert brug og er derfor ikke dækket af garantien.
De gældende vandparametre fra La Marzocco kan findes her: [link til skema].
Ved en berettiget reklamation har rRebel som udgangspunkt ret til at afhjælpe manglen – enten ved reparation eller omlevering – før du som forbruger kan kræve afslag i prisen eller ophævelse af købet. Afhjælpning skal ske inden for rimelig tid og uden væsentlig ulempe for dig.
Antallet af forsøg på afhjælpning afhænger af sagens karakter og skal vurderes konkret. Hvis det ikke lykkes os at afhjælpe manglen inden for rimelig tid eller uden væsentlig ulempe, har du ret til at gøre brug af dine øvrige rettigheder efter købeloven.
9. Returnering
Ved returnering skal varen være forsvarligt emballeret. Du hæfter kun for en eventuel forringelse af varens værdi, hvis du har håndteret den på anden måde end nødvendigt for at fastslå dens art, egenskaber og funktion.
10. Personoplysninger
Vi indsamler og behandler personoplysninger i overensstemmelse med GDPR og databeskyttelsesloven. Oplysningerne anvendes udelukkende til at håndtere dit køb og vil ikke blive videregivet uden dit samtykke, medmindre det er nødvendigt for levering eller lovpligtigt. Du har ret til indsigt i, hvilke oplysninger vi har registreret om dig, og kan til enhver tid anmode om at få dem rettet eller slettet.
11. Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage, skal du kontakte os først. Hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
Du kan også bruge EU-Kommissionens online klageportal: www.ec.europa.eu/odr.
12. Lovvalg og værneting
Køb foretaget af forbrugere er underlagt dansk ret. Eventuelle tvister afgøres af de danske domstole i overensstemmelse med forbrugerbeskyttelseslovgivningen.
Kontaktinformation
rRebel Coffee Works A/S
Prags Boulevard 49b (B5), 2. sal
2300 København
+45 70 70 72 45
works@rrebel.dk
CVR: 36937130
Version og dato
Version: 1.0
Dato: 18.06.2025